GAME JAM workshop v poľskom Tešíne
V rámci realizácie projektu Interreg PLSK.03.01.00-24-0181/18 sme sa spoločne s našími študentami zúčastnili na prvom cykle GameJam workshopov v poľskom Tešíne. Naša cesta sa začala v stredu skoro ráno. Po úvodnom zmätku kedy sme hlavne pozerali či sme všetci a mame čo nám treba, vyrážame z univerzity smerom ku severným susedom. Tam nás čakajú študenti a učitelia zo Sliezskej univerzity. Tak ako aj za našu časť, aj ich bude 15 študentov pre tri medzinárodné tímy po 10. Avšak nejdeme len na taký výlet, ako už napovedá nadpis, išli sme jamovať.
Po príchode do Tešína študenti ako prvé podstúpili proces rozdelenia na tri skupiny. Tento zahrňoval dotazník a jeho vyhodnotenie. Dotazníkom sme sa snažili určiť osobnosti jednotlivých študentov, aby výsledné zloženie skupín bolo v čo najlepšom rozložení.
Výsledné skupiny potom dostali niekoľko tém pre vytvorenie hry počas celého semestra a zoznam potencionálnych zákazníkov. Zvyšok dňa bol určený na zoznamovanie sa a začatie procesu pred produkcie. Nasledujúci deň ráno bude musieť mať každý tím svojho lídra a základný dizajn hry.
Štvrtok ako hlavný deň jamu bol najproduktívnejší. Začalo sa to hneď po raňajkách a to prezentáciou základnej myšlienky každej hry lídrom tímu. Keďže mali študenti voľnú ruku vo všetkom, okrem témy a zákazníka, učiteľský zbor tu bol skôr na podporu ako na riadenie tímov.
Po prezentácií sa každá skupina vrátila do svojej učebne a okrem prestávok na občerstvenie, pracovala do neskorých hodín na svojich hrách. Tu stojí za zmienenie že sme boli všetci ubytovaný na internáte no v režime voľného pohybu.
Okrem obedov, ktoré boli zabezpečené v školskej jedálni, bolo všetko občerstvenie formou bufetu. Keďže šlo o najväčšiu miestnosť na inštitúte bola zároveň aj všeobecným miestom stretávania sa celého projektu.
Posledný deň by sa dal rozdeliť na tri hlavné časti. Prvou bola prednáška Táňa Zacharovská (Bored Monkey, s.r.o.) o pozícií Art direktora pre game development a prípadová štúdia reálneho projektu z praxe, ktorý pohorel práve na absenciu tejto pozície.
Druhou časťou piatku boli prezentácie doterajšieho pokroku každého tímu. Prvou je environmentálna tower defense hra s prvkami ekonomického manažmentu. Druhou bude dungeon crawler s budovaním základne, pričom nepriateľom bude stres. Poslednou hrou je útek mimozemského zvieratka z futuristickej domácnosti aby sa mohlo vonku hrať.
Nakoniec, po povinnom nákupe kroviek, sme sa rozlúčili a vydali späť do Žiliny. No týmto sa práca nekončí. Študenti budú pokračovať v práci na svojím projektoch online a čakajú ich ešte dva takéto jamy. Ďalší bude tu v Žiline, zameraný všeobecne na pokračovanie v práci. A potom posledný, znova v Poľsku, kde sa ukončí projekt a budú prezentované výsledné hry.