Prečo učíme GAME DESIGN – Vývoj počítačových hier
Na Elektrotechnickej fakulte, Katedre multimédií a informačno-komunikačných technológií (KMIKT) v rámci študijných odborov Multimediálne technológie a Multimediálne inžinierstvo reagujeme na výzvy súvisiace s novými technológiami.
Našim hlavným cieľom je udržiavanie tempa technologických zmien v oblasti multimediálnych technológií a prispôsobenie spôsobu výučby potrebám trhu práce. Ďalším cieľom je motivácia študentov. V dnešnej dobe je čoraz ťažšie motivovať mladých ľudí k štúdiu. A práve vývoj hier je oblasť, ktorá je mladým veľmi blízka a vidina vytvorenia hry podľa ich predstáv, ich dokáže motivovať k zvládnutiu matematiky, fyziky, programovania a ovládania rôznych softvérových nástrojov. Študenti pri vývoji hier riešia problémy pomocou kritického, kreatívneho a inovatívneho myslenia.
Chceme, aby sa naši študenti stali tvorcami obsahu – budúcimi dizajnérmi, vývojármi a umelcami.
Pri tvorbe hier študenti navrhujú, vytvárajú a testujú vlastné hry, t.j. prechádzajú celým inžinierskym cyklom. Niekedy hra funguje, ale nie je to zábava. Niekedy je to zábava, ale hra je veľmi krátka. Inokedy to nefunguje a študent zisťuje, ako to opraviť. Snažíme sa o zmysluplné vzdelávanie založené na projektoch. Študenti vytvárajú skutočné hry. Naučia sa riadiť projekty, plánovať si svoj čas, zvládať problémy a plniť termíny. A hranie hier je pre nich zábava, takže za svoju prácu sú odmenení viackrát.
Študent sa počas štúdia venuje viacerým odborným predmetom, kde získa teoretické a praktické skúsenosti v danej oblasti a to napr.:
- Vývoj 3D aplikácií: študent nadobudne znalosti z oblasti tvorby 2D, 3D hier a aplikácií využívaných v rozšírenej a virtuálnej realite.
- Počítačová grafika: študent nadobudne schopnosti vytvárať, upravovať a inak ovládať nástroje grafických softvérov.
- Kreatívna počítačová grafika: študent nadobudne pokročilé znalosti z oblasti 3D modelovania a animácie.
- 3D virtualizácia: študent porozumie princípom vnímania 3D objektu človekom a vytvárania/tlače 3D modelu.
- Projekt zo špecializácie MI, Projekt z programovania, Diplomový projekt z multimediálneho inžinierstva: projektová výučba a záverečné práce, kde môžu študenti individuálne alebo v tímoch vytvárať komplexné riešenia a realizovať väčšie projekty na základe vedomostí získaných z iných predmetov.
V dnešnej dobe sú požiadavky na kvalitných zamestnancov ďaleko za akademickými zručnosťami, preto je nutné, aby študenti rozvíjali nasledujúce zručnosti:
- Kreativita: návrh konceptu hry, vytvorenie sveta, interakcia a pod. majú neobmedzené možnosti rozvíjania kreativity.
- Vytrvalosť: študenti pracujú na reálnych projektoch, ktoré aj napriek rôznym problémom nakoniec dotiahnú do finálnej podoby.
- Komunikácia a spolupráca: študenti sa učia ako prezentovať projekt, pracovať v tímoch, popisovať a riešiť problémy, vzájomne si pomáhať, testovať ich prototypy.
- Efektívnosť: študenti sa snažia efektívne plánovať čas, riešiť problémy, inšpirovať sa riešením iných vývojárov, naučia sa vysvetliť svoje riešenia.
- Sebauvedomenie: študent sa naučí, čo je dôležité pre jeho individuálny rozvoj, ako spracovávať informácie a tvoriť riešenia, ako si nájsť
sisprávne miesto v tíme a pod.
A ešte dôležité na koniec. Ak chcete hry vyvíjať, musíte ich aj hrať. Takže toto štúdium bude pre Vás určite zábava.
Pozn.: Všetky obrázky v tomto článku sú z hier vytvorených našimi študentmi. V nasledujúcom videu si môžete pozrieť trailer na aktuálne rozpracovanú hru: